Even voorstellen: Irma Koopman, kandidaat 3

12 maart 2014

Even voorstellen: Irma Koopman, kandidaat 3

Onze derde kandidaat is Irma Koopman, moeder van 3 kinderen. Ze werkt voor Slachtofferhulp Nederland en is voorzitter van de SP Landgraaf. Ze woont met haar tweeling van 18 in de Kakert. De oudste zoon woont in Tilburg.

Oorspronkelijk is Irma apothekersassistente, maar ze heeft ook gewerkt als personeelsfunctionaris, salarisadministrateur en vertaalster. Ze is lid geweest van het landelijke partijbestuur van de SP en was eerder regiovertegenwoordiger voor de 7 zuid-Limburgse afdelingen. Nu is ze voorzitter van de SP Landgraaf en fractiemedewerkster.

Irma koos voor de SP omdat ze gelijkwaardigheid, menselijke waardigheid en solidariteit heel belangrijk vindt. Ze wil graag inzetten op het meer betrekken van mensen bij beslissingen die in de gemeenteraad moeten worden genomen. Ze begrijpt dat het vertrouwen van mensen in de politiek verdwijnt door afstandelijk genomen beslissingen, waarbij het geld de voornaamste afweging is, en zaken als gebroken verkiezingsbeloften, stemmen ronselende kandidaten, de zelfgeknutselde stemwijzer en dat trucje met 3 partijen die eigenlijk 1 partij zijn. Graag zou ze laten zien dat het ook eerlijk en transparant kan door mensen vroegtijdig te betrekken bij de mogelijkheden en onmogelijkheden en laten meepraten over beslissingen. Dicht bij de burger heeft namelijk als doel dat je die burger beter kunt horen!

Met name de zorgtaken die straks bij de gemeentetaken gaan horen hebben haar interesse. Ze heeft zich er in verdiept, voorlichtingsbijeenkomsten en studiedagen gevolgd. Goede zorg voor iedereen is een kwestie van een fatsoenlijke samenleving. In Landgraaf kan dat, ook voor ouderen, gehandicapten en andere hulpbehoevenden. Een kwestie van anders, sociaal kiezen.