Provinciale Staten

30 november 2010

SP presenteert verkiezingsprogramma: Nieuwe Kracht!

De Limburgse SP heeft haar verkiezingsprogramma gepresenteerd. Het programma heet ‘Nieuwe kracht!’. De partij vindt het hoog tijd voor een frisse wind door het provinciehuis. “De SP gaat de strijd aan tegen de arrogantie van de macht. Het is tijd voor de SP in het provinciebestuur.” Aldus SP lijsttrekker Thijs Coppus.

5 oktober 2010

Persbericht SP Provinciale Staten

De Limburgse leden van de SP ontvangen vandaag de concept kandidatenlijst van de SP voor de Statenverkiezingen op 2 maart 2011. De lijst wordt aangevoerd door huidig SP-fractievoorzitter Thijs Coppus uit Horst. Marleen van Rijnsbergen uit Sittard en Ben Rewinkel uit Landgraaf staan op de respectievelijk tweede en derde plaats.

8 juli 2008

Thijs Coppus uit Horst nieuwe voorzitter SP-fractie in Provinciale Staten van Limburg

Thijs Coppus De fractie van de SP in Provinciale Staten heeft Thijs Coppus uit Horst tot haar nieuwe fractievoorzitter gekozen. Coppus is de opvolger van Edwin Bus, die te kennen heeft gegeven een stapje terug te willen doen. Thijs Coppus neemt op 15 september het fractievoorzitterschap over van Edwin Bus, die aan zal blijven als Statenlid en de functie van fractiesecretaris zal gaan bekleden. Daan Prevoo blijft vice-voorzitter van de SP Statenfractie.

4 juni 2008

Limburgs parlement, is dit serieus of is het misplaatste folklore.

provinciehuis
Vrijdag 30 mei jl. heeft Provinciale Staten unaniem besloten dat zij in de communicatie naar buiten niet meer Provinciale Staten maar Limburgs Parlement genoemd worden. De SP-fractie is hiermee akkoord gegaan, tot mijn droefenis.