h

HULPDIENST weer actief: hulp & advies voor iedereen!

23 mei 2022

HULPDIENST weer actief: hulp & advies voor iedereen!

WAAROM EEN HULPDIENST BIJ SP-LANDGRAAF?

Gelijk hebben is één, gelijk krijgen wat anders. Vanwege bureaucratie en een woud aan regels is het steeds moeilijker om je gelijk te halen. SP-Landgraaf organiseert daarom telefonische spreekuren voor mensen, die zich geen raad weten met problemen met hun werkgever, uitkeringsinstantie, verhuurder of gemeente.
De hulpdienst van SP-Landgraaf luistert naar uw probleem, probeert u te begeleiden naar een mogelijke oplossing en biedt u ondersteuning in dat traject.
De actie is echter aan u.

HOE BENADERT U DE SP-HULPDIENST LANDGRAAF?

Via de website https://landgraaf.sp.nl/ :
U klikt op de button “Hulpdienst en meldpunt”. Er verschijnt dan een invulformulier. Vermeldt uw persoons- èn adresgegevens zo precies mogelijk. En héél belangrijk: omschrijf ook uw probleem zo duidelijk en precies mogelijk.

Via de Facebookpagina van SP-Landgraaf:
U klikt op de button “Chatbericht sturen”. Er verschijnt dan een pop-upvenster, waarin u uw persoons- èn adresgegevens zo precies mogelijk vermeldt en ook uw probleem zo duidelijk en precies mogelijk omschrijft.

Via de telefoon:  bel een van de hulpdienstmedewerkers op zijn/haar spreekuurtijd en leg uw probleem voor.

HOE GAAN WE DAARNA TE WERK?

De hulpdienstmedewerkers lezen uw gegevens en uw probleem en vormen zich een beeld van welke hulp er voor u nodig is.
Indien er meer en/of specifiekere informatie nodig is, neemt een van hen telefonisch contact met u op.
Desgewenst volgt er een persoonlijk spreekuur in het SP-kantoor aan de Maastrichterlaan 11.
Een keer per maand worden alle verzamelde casussen samen besproken in het hulpdienstoverleg. Dan wordt ook meteen de vervolgactie bepaald en krijgt u deze medegedeeld.

Steeds vaker vereist een casus specifieke kennis, die wij niet in huis hebben. In zo’n geval nemen wij contact op met de hulpdienst van het SP-Regiokantoor in Heerlen en dragen de casus aan hen over. Dat hebben beide hulpdiensten onderling in maart 2022 zo afgesproken. In Heerlen zitten hulpdienstmedewerkers, die gespecialiseerd zijn op moeilijke, arbeidsrechtelijke, juridische en financiële gebieden. Indien gewenst ondersteunen wij u dan in het eerste gesprek.

TELEFONISCHE SPREEKUREN VAN DE HULPDIENST
Zoals eerder vermeld, kunt u ook rechtstreeks telefonisch contact zoeken met een van de medewerkers van de hulpdienst. Hieronder vindt u de tijden, die de medewerkers hiervoor gereserveerd hebben:

Harrie Groven:
donderdag    tussen 11.00 en 13.00 uur            0455310519

Jos Wetzels:
maandag      tussen 19.00 en 20.00 uur              0627284670

Ingrid Wanders:       

WIE ZIJN DE MENSEN ACHTER DE HULPDIENST?

Alle medewerkers van de Hulpdienst zijn vrijwilligers, natuurlijk lid van de SP, ieder deskundig op zijn gebied. Ze tonen als geen ander wat het inhoudt om SP-er te zijn: niet alleen praten over een beter Nederland, maar daadwerkelijk ook iets doen!

Het hulpdienstteam SP-Landgraaf bestaat uit:
Ingrid Wanders uit de kern Ubach over Worms, Harrie Groven uit de kern Schaesberg en Jos Wetzels uit de kern Nieuwenhagen.

Reactie toevoegen

U bent hier