Bewoners De Kakert in gesprek met HEEMwonen over achterstallig onderhoud

4 september 2024

Bewoners De Kakert in gesprek met HEEMwonen over achterstallig onderhoud

Bewoners van de wijk De Kakert in Landgraaf gaan vrijdag 6 september in gesprek met HEEMwonen en de gemeente. Aanleiding is het achterstallig onderhoud in hun huurwoningen.
De bijeenkomst begint om 15.00 uur in de Ernst Casimirstraat bij huisnummer 10.

De bewoners trokken onlangs voor de zoveelste keer aan de bel. Ook startten ze een handtekeningenactie om HEEMwonen te bewegen iets te doen aan de vocht- en schimmelplekken en scheuren in hun woningen.

Het bewonerscomité Samen Een en SP-raadslid Robert Limbach hebben de bewoners opgeroepen met zoveel mogelijk personen aanwezig te zijn. De SP zal er ook met haar rode Actietent bij zijn. Wethouder Bart Smeets en directeur-bestuurder Liesbeth van Beek van HEEMwonen gaan het gesprek aan en nemen de handtekeningen in ontvangst.

De problemen spelen al geruime tijd in de al wat oudere woningen. De woningcorporatie liet eerder aan ZO-NWS weten dat zich maar weinig mensen met klachten hebben gemeld. Een aantal woningen wordt vanaf volgend jaar gerenoveerd en verduurzaamd.