SP Landgraaf legt herindelingontwerp wel ter inzage.

4 april 2017

SP Landgraaf legt herindelingontwerp wel ter inzage.

De SP fractie in Landgraaf heeft besloten om het herindelingsontwerp over de fusie tussen de gemeentes Landgraaf en Heerlen ter inzage te leggen op het eigen kantoor. De fractie van de SP vindt het belangrijk dat de inwoners van Landgraaf toegang krijgen tot alle informatie die over de aanstaande herindeling die beschikbaar is en in staat worden gesteld om hun zienswijze hierover kenbaar te maken.

SP-fractievoorzitter Marc van Caldenberg legt uit waarom de fractie hiertoe besloten heeft: “Aangezien het Landgraafse college van Burgemeester en Wethouders weigert het herindelingsontwerp ter inzage te leggen op het gemeentehuis, hebben we maar besloten om dit zelf te doen op ons kantoor. Hierdoor hoeven de inwoners van Landgraaf niet meer naar het gemeentehuis van Heerlen, of naar het Provinciehuis in Maastricht om zich erin te kunnen verdiepen”.

“Het is de wettelijke plicht van het College van B&W om dit herindelingsontwerp ter inzage te leggen. Het is onbegrijpelijk dat het Landgraafse college dit weigert te doen. Wat kan er nu tegen het informeren van burgers zijn?”, vraagt van Caldenberg zich af. “Zo maak je het alleen maar moeilijker voor de eigen inwoners om zich goed te informeren.”

“Bij ons is iedereen is wel van harte welkom!” aldus van Caldenberg. “De inwoners worden door de Provincie Limburg gevraagd om hun zienswijze te geven over de herindeling. Dan is het belangrijk dat de inwoners goed geïnformeerd worden over wat het voorstel is. Daarbij maakt het niet uit of je voor- of tegenstander bent of dat je nog geen mening hebt gevormd. Daarom nodigen wij iedereen uit om dit te komen doen. De koffie staat klaar!”.

Inwoners die het herindelingsontwerp willen komen bekijken kunnen dit van maandag t/m vrijdag doen, ook in de avonduren. Hiervoor kunnen de inwoners  een afspraak maken. Dat kan door een e-mail te sturen naar landgraaf@sp.nl

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Marc van Caldenberg, tel: 06-51986380