Art Land in Kasteel Strijthagen

2 juni 2015

Art Land in Kasteel Strijthagen

Foto: SP

Het kunstenaarsduo Taratynov nodigde ons uit om de opening van de expositie in Kasteel Strijthagen bij te wonen. Onze gehele fractie was natuurlijk graag aanwezig.

Foto: SP

Kasteel Strijthagen en bijgebouwen vormen het fraaie decor voor de expositie. Het kunstenaarsduo heeft het gehele complex betrokken en wil dit inrichten als plek voor permanent wisselende tentoonstellingen en als centrum voor beeldende kunst. Het centrum zal Art Land gaan heten.

Foto: SP

Voor het publiek is de expositie tot 1 oktober te bekijken van vrijdag t/m zondag van 13.00 - 19.00 uur.

Alexander Taratynov
Alexander Taratynov maakte beelden voor de openbare ruimte in o.m. Zwitserland, Italië, Duitsland, Letland en Rusland. Voor Nederland maakte hij o.a. de Nachtwachtgroep (Amsterdam) en de standbeelden van D'Artagnan (Maastricht). Tentoonstellingen van zijn werk vinden plaats in tal van landen, zowel binnen als buiten Europa.

Katja Taratynov
Katja Taratynov's schilderijen zijn een kleurrijke mengeling van Russisch realisme en Europese avant-garde. Ook zij exposeert regelmatig in verschillende landen, zowel buiten als binnen Europa.

Foto: SP

Het was een prachtige middag met aandacht voor details, prachtige zang en een uitstekende ambiance.

De SP Landgraaf wenst het echtpaar Taratynov en hun gezin een succesvol en fijn bestaan in onze prachtige gemeente.