Reken af !

9 maart 2015

Reken af !

Foto: SP

Vrijwel iedereen begrijpt de slogan die de SP gebruikt voor de aanstaande Statenverkiezingen, maar voor de enkeling die het niet snapt legt Emile het uit:

Veel mensen zijn het kabinet van VVD en PvdA meer dan zat. De vijftig miljard bezuinigingen duperen heel veel mensen. Minder (thuis)zorg, sluiting van verzorgingshuizen, wantoestanden in de verpleeghuizen, onbetaalbare huren, afbraak van de sociale werkvoorziening, en zo verder.

Een groeiende groep mensen heeft zijn hoop gevestigd op de SP, de enige echte linkse partij van het land. De fractievoorzitter van de SP in de Tweede Kamer, Emile Roemer is het gezicht van de partij. We spreken met hem over de verkiezingen van 18 maart aanstaande.

‘Laat uw stem horen door uw stem te gebruiken!
Op 18 maart hebben de kiezers het voor het zeggen. Op die dag kunnen de mensen afrekenen met het beleid van VVD en PvdA. Ik wil dan ook tegen de mensen zeggen: Laat deze uitgelezen kans niet voorbij gaan door thuis te blijven. Dat helpt zeker niet. Met een stem op de SP kun je tegelijkertijd drie dingen doen: De SP groot maken in de provincie, de oppositie in de Eerste Kamer versterken en het kabinet Rutte de rode kaart geven. Kort en goed: Stop de verrechtsing , stop de uitverkoop van de beschaving , maak Nederland sociaal, stem SP.’

Emile Roemer

Lees het hele interview: