Geef een IDEE voor een socialer Landgraaf!

5 maart 2014

Geef een IDEE voor een socialer Landgraaf!

Met een symbolische stembus staan we zaterdag in winkelcentrum Op de Kamp.

We vragen aan u:

Wat vinden onze inwoners 100% sociaal?

Landgravenaren kunnen hun zegje doen tijdens het gesprek, maar óók via een kaartje/brief in onze brievenbus  Uiteraard voorzien we de ideeën en vragen van Landgraaf van onze reacties via deze website!

Via emails kregen we al een aantal vragen binnen.

Een anonieme email doet de suggestie:
* * * Mensen kunnen -met behoud van uitkering- anderen werk uit handen nemen, bijv. door vuilnis ophalen. * * *

Antwoord van Irma Koopman, kandidaat 3: De vraag is of het wenselijk is, als de kans bestaat dat huidige werknemers hierdoor hun baan kwijtraken. Vuilnis ophalen is een baan en die moeten we niemand afnemen.
Bijstandsgerechtigden stimuleren om vrijwilligerswerk te gaan doen of ze ergens inzetten als werkervaring is natuurlijk prima. Maar dan wel met als eindresultaat een baan, geen verdringing zodat iemand anders zijn/haar baan verliest en voor maximaal 3 maanden. Wij maken ons hier de komende jaren zeker hard voor!

In de brievenbus: * * * Iets doen aan de leegstaande winkels * * *

Antwoord van Ben Rewinkel, lijsttrekker: In principe is het een taak van de eigenaar van het winkelpand om huurders te vinden. Eventueel kunnen de huren verlaagd worden om meer winkels een kans te geven. Denk bijvoorbeeld aan een kinder-atelier of omzetgerelateerde huur. Daardoor hou je het winkelaanbod in Landgraaf leuk en spannend. Natuurlijk in goed overleg met de eigenaar!

Komt uw vraag hier??

Kom zaterdagmiddag naar Op de Kamp en lever uw vraag in, doe uw vraag/idee in de bus op ons kantoor, Maastrichterlaan 11 of stuur uw vraag via email aan onze voorzitter Irma via landgraaf@sp.nl

Landgraaf 100% sociaal, omdat het kan!