Ben Rewinkel is de lijsttrekker van de SP Landgraaf bij de gemeenteraadsverkiezingen.

23 oktober 2013

Gisteren stemden de leden van de SP Landgraaf in met de voorgedragen kandidatenlijst. Ben Rewinkel werd unaniem gekozen tot lijsttrekker. Marc van Caldenberg zit al in de raad en staat tweede op de lijst. Op plek 3 is een nieuwkomer te vinden, namelijk Irma Koopman. Op 4 John Erkens en op 5 Ruud Wiertz. Volgens Rewinkel is de lijst een mix van ervaring en jonge talenten.
De huidige fractievoorzitter van de SP is verheugd met zijn uitverkiezing: “Ik ben er trots op dat ik de lijst van de SP in Landgraaf weer mag aanvoeren. We gaan er vol tegenaan!”

Ook het verkiezingsprogramma werd aangenomen door de leden, maar hier en daar werden wel wat punten gewijzigd. 'Wij laten zien dat Landgraaf een keuze heeft. Na jaren van grijs beleid waar asfalt en beton belangrijker was dan mensen, kiezen wij onverkort voor een sociale gemeente. In een sociale gemeente is de zorg op orde en staat niemand aan de kant', zegt Rewinkel.