JONGERENKOPSTUKKEN IN DEBAT IN HEERLEN

1 juni 2013

JONGERENKOPSTUKKEN IN DEBAT IN HEERLEN

Nederland kent een jeugdwerkloosheid van wel 16%, jongeren krijgen geen vaste banen meer en de studiefinanciering wordt afgeschaft. In veel andere landen komen jongeren in opstand maar vooralsnog is er in Nederland nauwelijks protest te horen. De SP in Heerlen organiseert een thema-avond over de vraag waar die protesten blijven.

Vinden Nederlandse jongeren alles prima? Of wachten ze ergens op? Kopstukken van politieke jongerenorganisaties zoals Sywert van Lienden (oprichter en voorzitter G500) en Lieke Smits (voorzitter ROOD) gaan daarover in debat in de Nieuwe Nor in Heerlen.

Verder zal politicoloog en uitdagend publicist in onder andere Volkskrant en de Groene Amsterdammer Merijn Oudenampsen zijn licht laten schijnen op de vraag. De avond wordt gepresenteerd door Ron Meyer (fractievoorzitter van de SP in Heerlen en jonge vakbondsbestuurder) en Jan Kuitenbrouwer (schrijver van diverse boeken en een wekelijkse column in NRC Handelsblad). Tijdens de avond is er livemuziek en kunnen jongeren meepraten over het thema.

ZONDAG 9 JUNI, 19.30
NIEUWE NOR, HEERLEN