LANDELIJK POLITIEK DEBAT IN HEERLEN MET FRANS TIMMERMANS, JAN MARIJNISSEN EN ANDEREN

16 mei 2012

#CodeRood – zondag 20 mei 2012, van 14 tot 16 uur in De Nieuwe Nor in Heerlen. Toegang: gratis!

Links is dood, leve links
30 jaar lang privatiseren, 30 jaar lang verheerlijking van ikke-ikke-ikke, 30 jaar lang uitholling van publieke voorzieningen. En tot overmaat van ramp een globale crisis van het financiele systeem.
Dertig jaar lang bepaalden CDA en VVD de politieke koers. De hoogste tijd voor een nieuwe Sociale Politiek. Voor de thuiszorger, de leraar, de schoonmaker, de politie-agent, de student en al die anderen. De hoogste politieke alarmfase! #CodeROOD. Landelijk politiek debat in Heerlen.

Met Jan Marijnissen, Frans Timmermans, Merijn Oudenampsen, Paul Kalma en Jan Kuitenbrouwer. Muziek. In de Nieuwe Nor in Heerlen. Zondag 20 mei 2012.
Waarom kan rechts wel samenwerken en links niet? Gaan de SP en de PvdA landelijk ooit nog eens serieus samenwerken? Wordt het nog wat met de vakbeweging?? En… om de ramp compleet te maken: wat moeten we in vredesnaam met GroenLinks en de Kunduzcoalitie?

Jan Marijnissen (SP-partijvoorzitter), Frans Timmermans (PvdA-Kamerlid), Paul Kalma (PvdA-ideoloog en schrijver van het boek Makke Schapen over de koers van de PvdA), Merijn Oudenampsen (socioloog, columnist in JOOP en de Volkskrant). Onder de bezielende leiding van NRC-columnist en taalvirtuoos Jan Kuitenbrouwer.