Algemene beschouwingen 2: motie tegen graaiers unaniem aangenomen.

12 november 2011

Algemene beschouwingen 2: motie tegen graaiers unaniem aangenomen.

Op initiatief van de SP gaat de gemeente Landgraaf graaiers in de (semi-) publieke sector aanpakken. Organisaties die subsidie van de gemeente ontvangen en mensen in dienst hebben die meer dan de minister-president verdienen, worden voortaan gekort op hun subsidie.

De SP is opgetogen met de unanieme steun voor haar plan. "Geweldig dat er eindelijk een meerderheid is voor onze plannen. We hebben lang geknokt tegen de graaicultuur. Door onze motie over te nemen geeft Landgraaf een geweldige boodschap af aan mensen die zichzelf verrijken op kosten van de belastingbetaler." Aldus SP fractievoorzitter Ben Rewinkel.

Motie grootverdieners

De gemeenteraad van Landgraaf in vergadering bijeen op 10 november 2011,

Overwegende:
De grote maatschappelijke onvrede over hoge beloningen van bestuurders in de (semi-) publieke sector,

Dat deze bestuurders (deels) worden betaald met door burgers opgebracht belastinggeld;

Constaterende
:

De mogelijkheid van de gemeente om de gemeentelijke regelingen/subsidie zo te wijzigen, dat organisaties met bestuurders of personeelsleden in dienst die meer verdienen dan de minister-president kunnen worden gekort op hun subsidie;

Spreken uit:
Het college de opdracht te geven om te komen met een wijziging in de gemeentelijke regelingen/subsidies.
Deze korting bestaat uit het totale bedrag dat personeelsleden van de betreffende organisatie boven de premier-norm (193.000 euro) verdienen.