Uitstapje naar de Tweede Kamer

21 oktober 2011

Uitstapje naar de Tweede Kamer

uitzwaaiten burgemeester
Vandaag zijn we me z’n 44en voor een dagtrip naar de Tweede Kamer in Den Haag gegaan. Even na achten kwam de SP bus naar de parkeerplaats achter het Raadhuis. Burgemeester en wethouders waren zo vriendelijk geweest hun auto’s even niet op de voor hun gereserveerde plekken te zetten waardoor we een mooie opstapplaats hadden.

Ondanks dat de avond voorafgaand burgemeester Raymond Vlecken vanwege vergaderingen pas om half twee naar huis was gegaan, kwam hij ons toch om half negen uitzwaaien. Een geste die bijzonder op prijs werd gesteld.

Na een bijna filevrije rit (met vers gezette koffie en thee) kwamen we aan op de Buitenhof. Via een historische wandeling over de Binnenhof (met feitenverhalen van SP fractiemedewerker Rudolf van Brederode, Marc en Ben) en een fotostop voor de Ridderzaal, ging het naar het gebouw van de Tweede kamer. Daar werden we ontvangen door fractiemedewerkers Sjoerd Uitslag en Erik Maassen.

In de Groen van Prinstererzaal kregen we na de lunch een film te zien over het werk van de Tweede Kamer en het functioneren hiervan. Aansluitend in twee groepen een rondleiding door de verschillende onderdelen van de gebouwen. We kregen ook stukken van het normaal voor het publiek gesloten deel te zien.

Als laatste onderdeel hadden we een gesprek met Paul Ulenbelt, sinds 2006 lid van onze kamerfractie. Als woordvoerder pensioenen, werk en inkomen gaf hij ons een goed inzicht over de situatie van alle onrust, fabels, en onzin bij de pensioendiscussie.
Daarna was het tijd voor een filevrije rit naar Landgraaf. Aankomst 18.30uur.

Het bestuur zal gezien alle positieve reacties proberen ook zo’n reis (begin 2012) te organiseren naar het Provinciehuis in Maastricht.