Armoede werkt niet

23 oktober 2011

Armoede werkt niet

De strijd om mensen met een arbeidsbeperking niet de dupe te laten worden van de crisis gaat door. De plannen om mensen met een arbeidsbeperking salaris te laten inleveren en 30.000 banen in de sociale werkvoorziening te schrappen moeten direct van tafel.

Ook in Landgraaf waren zaterdag ook weer veel mensen solidair. Het was er bijzonder zoveel animo om deze actie te steunen. Op de foto is te zien hoeveel handschoenen getekend werden. Indrukwekkend.

De SP is gestart met een ketting van solidariteit. Dat is een ketting van werkhandschoenen, dwars door het land. Heerlen, Landgraaf, Rotterdam, Groningen: alle delen van het land doen mee. De ketting gaat uiteindelijk richting Den Haag. Deze lange lijn van handschoenen wordt een lint van respect voor eerlijk loon en eerlijk werk, voor begeleiding en voor eerlijk delen in Nederland. We maken met de handschoenen ook een vuist tegen de foute plannen, de bezuinigingen en dit kabinet. De ketting gaan we gebruiken tijdens een nog te plannen landelijke demonstratie later dit jaar.