actie rotte plekken

17 juni 2011

actie rotte plekken

Al in 2006 hebben we als SP Landgraaf een rapport gemaakt over de vele Puisten in Landgraaf. Lelijke plekken of gebouwen die al jaren genegeerd worden en waar volgens ons iets aan gedaan moet worden.
We hebben toen postertjes met een puistengezichtje op alle plekken geplakt. De gemeenteraad heeft besloten dit punt onderdeel van haar beleid te maken en er zijn ook als verschillende aanpassingen in de regelws gekomen. Toch blijft er op dit punt nog veel te doen en blijven we hiervoor aadacht vragen.

Vandaag, vrijdag 17 juni 2011 zijn we begonnen met het vragen naar de mening van omwonenden en betrokkenen op de plek van zo'n Puist. We stonden bij het oude, gesloten tankstation op de hoek Maastrichterlaan / Kerkstraat. We kregen erg veel reacties, de flyers waren zelfs op!

Niemand was blij met hoe de situatie daar al jaren is en er waren verschillende oplossingen voor handen: maak er een stuk groen van of in elk geval parkeerruimte, maar maak het netjes.
Zelfs een van de Landgraafse wethouders kon het niet laten ons even een hart onder de riem te steken, maar ook hij wist meer plekken waar we zouden kunnen gaan staan. Nou geen nood wethouder: die plekken weten wij ook!!

Dus kijk naar ons uit, op de volgende Rotte Plek in Landgraaf.... en weet u er ook nog 1, geef het ons door.