parkeerplaatsen invaliden centrum Schaesberg, vervolg.

21 mei 2011

parkeerplaatsen invaliden centrum Schaesberg, vervolg.

parkeeerplaats invaliden weer beschikbaar
‘t Kan verkeren (het kan veranderen) schreef Bredero in de 17e eeuw. Nog steeds is deze uitspraak geldig. We schreven vorige week een brief met een aantal stevige vragen aan het college. Vragen zoals “Bent u het met de SP eens dat dit een volstrekt onwenselijke, zelfs verwerpelijke situatie is?” of “waarom staat u toe dat een marktkoopman twee invalidenparkeerplaatsen inneemt?” . Nu, een week later is het al opgelost. Een oplossing nog voordat we een antwoord op de brief hebben gekregen. ‘t Kan verkeren zullen we maar zeggen.

Toch blijven bij deze gang van zaken vragen open. Vragen waarom er na de uitvoering van het centrumplan eerst geen parkeerplaatsen voor invaliden gemaakt werden. Vervolgens komen er na een brief en publicatie van de SP een aantal parkeerplekken voor invaliden terug, maar nog altijd minder dan voorheen. Handhaving bij onterecht gebruik van de parkeerplekken wordt pas gedaan na een brief van de SP. Kortom de aandacht voor deelname aan het maatschappelijk verkeer van mensen met een beperking is in Landgraaf nog ver beneden de maat.