Wethouder Rien Geutjes treedt terug

29 januari 2011

Wethouder Rien Geutjes treedt terug

VVD-wethouder Rien Geutjes heeft besloten om vanwege gezondheidsredenen per direct zijn portefeuille als wethouder van de gemeente Landgraaf neer te leggen. Dit maakte het bestuur en de gemeenteraadsfractie van de VVD gisteren bekend. Al enkele maanden speelt zijn gezondheid hem parten waardoor zijn taken door de overige leden van het College van B&W worden waargenomen. Geutjes zelf verwacht niet dat op korte termijn er verandering komt in deze situatie en heeft daarom deze moeilijke beslissing genomen. "Als SP hebben wij alle begrip voor dit besluit, maar we hadden hem een ander afscheid van de politiek gegund", aldus SP-fractievoorzitter Ben Rewinkel.

Deze beslissing kenmerkt de integere politicus Rien Geutjes, door ook in deze voor hem zo moeilijke omstandigheden te handelen in het belang van de burgers van Landgraaf. Als SP hebben wij veel waardering voor de wijze waarop hij als raadslid en wethouder met ons heeft samengewerkt, ondanks de vaak grote inhoudelijke meningsverschillen. Wij wensen Rien en zijn vrouw Lilian, famillie en vrienden de komende periode veel sterkte toe.