Kijk naar het zorgdebat op zondag 30 januari

24 januari 2011

Kijk naar het zorgdebat op zondag 30 januari

Op donderdag 20 januari vonden in Roermond opnamen plaats voor het eerste grote verkiezingsdebat. Het debat stond geheel in het teken van de zorg en werd georganiseerd door Het Huis voor de Zorg. Namens de SP nam lijsttrekker Thijs Coppus deel aan het debat.
Het provinciaal zorgdebat wordt uitgezonden op zondag 30 januari bij TV Limburg om 11, 17 en 20 uur.

“Veel politici willen doen geloven alsof er moet worden bezuinigd op de gezondheidszorg. Maar dit is onzin. De Limburgers moeten zich niet wijs laten maken dat er geen geld is. De provincie heeft anderhalf miljard euro op de bank staan. Dit geld is afkomstig van de verkoop van Essent en is door de Limburgse consumenten bijeen gebracht. Grote problemen in de zorg kunnen hiermee worden opgelost.”

Lijsttrekker Thijs Coppus daagde alle aanwezige partijen uit om te kiezen voor de buurten in plaats van de bobo's. “De SP wil goede zorg in de Limburgse buurten en dorpen. Ouderen moeten in hun dorp oud kunnen worden, niet in een groot verpleeghuis in de stad. Hopelijk vinden we de Limburgse politiek aan onze zijde bij het knokken voor zorg op menselijke maat.”