SP stelt kandidatenlijst voor Provinciale Staten vast

6 november 2010

SP stelt kandidatenlijst voor Provinciale Staten vast

De Limburgse leden van de SP hebben vandaag tijdens een druk bezochte regioconferentie het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst voor de Statenverkiezingen in maart 2011 vastgesteld. Thijs Coppus werd gekozen als lijsttrekker. Marleen van Rijnsbergen uit Sittard en Ben Rewinkel uit Landgraaf staan op de tweede en derde plaats.

“Het is tijd voor een nieuw Limburg.” Aldus Thijs Coppus. “Een Limburg zonder achterkamertjes politiek en schandalen. Het is de taak van de SP om te laten zien dat het zoveel beter kan. We hebben genoeg goede mensen, activisten en ideeën om in maart de macht van de gevestigde orde definitief te breken en af te rekenen met het verleden. De mensen moeten aan de macht, de SP moet mee gaan besturen.”

De Limburgse SP leden stemden unaniem met het verkiezingsprogramma in. Thijs Coppus. “Ons programma is ambitieus. De SP gaat zich inzetten voor goedkoper en beter openbaar vervoer, een Limburgs energiebedrijf, een gezond platteland zonder megastallen en behoud van betaalbare woningen in de hele provincie.”

"de 'top' van de lijst ontvangt felicitaties en bloemen"