volwaardige ziekenhuiszorg in Parkstad

10 september 2010

volwaardige ziekenhuiszorg in Parkstad

De SP vindt dat de Provincie Limburg moet opkomen voor de toekomst van het Atrium MC. Het ziekenhuis is gezond maar krijgt door de economische crisis geen lening van een bank. Het extreem rijke Provinciebestuur (zo'n 1,5 miljard euro opgepot) steunde eerder Orbis in Sittard en steekt 26 miljoen in een Floriade-gebouw, maar weigert vooralsnog het Atrium MC een lening (met rente!) te verstrekken. Wij roepen Provinciale Staten op om over de schaduw van Gedeputeerde Staten heen te stappen.
Ziekenhuiszorg in een regio met kwart van alle Limburgers is per definitie een breed Limburgs belang. De snelst vergrijzende regio van Nederland en dichtstbevolkte regio van Limburg. Veel noodzakelijke ontwikkelingen afgestemd om de ziekenhuiszorg. Al die ontwikkelingen komen in gevaar als het Atrium de noodzakelijke verbouwingen niet kan uitvoeren. De SP heeft een website gelanceerd om het Atrium te steunen en een volwaardig ziekenhuis in Parkstad te behouden.
Als ons land graaierige banken kan redden... dan zorgen we toch zeker voor goede ziekenhuizen?!
GEEF het Ziekenhuis een toekomst in Parkstad! TEKEN DE PETITIE: www.LimburgvoorAtrium.nl