Commissievergadering Burgers & Middelen / subsidie speeltuinen

7 september 2010

Commissievergadering Burgers & Middelen / subsidie speeltuinen

Sinds de nieuwe subsidieverordening voor vrijwilligersorganisaties heeft de SP steeds een voorbehoud gemaakt ten aanzien van de verdeelsleutel van geld voor de speeltuinen. Waarop de verdeelsleutel gebaseerd is, mag Joost weten. Vanavond gaf ook de wethouder toe dat het niet duidelijk is waar de scheve verhoudingen in bedragen vandaan komen. Een goedlopende speeltuin als Het Eikhoorntje krijgt bijvoorbeeld minder dan een derde (3012,-) dan een speeltuin die aanzienlijk minder bezoekers kent en 9885,- euro krijgt.

Op vragen van SP fractievoorzitter Ben Rewinkel zegde de wethouder toe met objectieve normen te komen en deze eind september met de besturen van de 6 speeltuinen te bespreken.

Op verzoek van Ben Rewinkel wordt ook een alinea uit het raadsvoorstel geschrapt over vermindering van het aantal speeltuinen. Hierover heeft de gemeenteraad namelijk nog geen besluit genomen. We verwachten wel dat dit punt onderwerp van discussie zal worden tijdens de volgende begrotingsbesprekingen in november.