SP Stemmers; Bedankt

12 juni 2010

SP Stemmers; Bedankt

SP stemmers bedankt
De SP heeft in Landgraaf 3347 stemmen gekregen. Een oprecht “SP stemmers bedankt”. De SP heeft 15.6 % van de Landgraafse stemmen gekregen. Vertaald naar landelijk zouden we hiermee in Den Haag ruim 23 zet4els hebben. Dus los van de grootse zege van de PVV in Landgraaf hebben wij het, ondanks verlies, tegen de trend in goed gedaan. Ook hier mogen we dus de uitspraak van Emilie Roemer noemen: “een verlies met een gouden randje”.

uitslag met gouden randje

De SP ging in 2006 van 9 naar 25 zetels. Een niet iets grotere klapper dan de PVV nu. Het CDA stelde toen aan ons onmogelijke eisen bij regeringsdeelname. De PvdA heeft dit laten gebeuren. Dit kan de PVV ook zomaar gebeuren.

Naar aanleiding van de krantenartikelen over de gemiste voorkeurstemmen belde vandaag nog een mevrouw met de mededeling dat ook zij én haar man op Jan de Wit in het Raadhuis gestemd hadden (teller bij mij staat nu op 11). Deze mevrouw vertelde erbij dat zij op de SP gestemd had omdat de SP in Landgraaf zo actief was. Deze pluim voelt goed.

Je weet in Nederland maar nooit wanneer weer verkiezingen voor de Tweede Kamer zijn. Vanaf volgende weer gaan wij weer aan de slag.