Je zit goed bij de SP.

5 juni 2010

Je zit goed bij de SP.

SP Landgraaf
We stonden vandaag van 09.00uur tot 16.00uur op het Raadhuisplein. Uiteraard met onze welbekende rode SP-caravan maar nu ook met een overheerlijk zittende roodlederen fauteuil.
Dit onder het motto “je zit goed bij de SP”.

We hebben tientallen mensen in deze stoel op de foto gezet. Ze krijgen deze foto nog voor de verkiezingen per mail thuisgestuurd. Zo kort voor de verkiezingen nog een kleine hint dat je bij de SP goed zit.

Honderden kranten en folders en sponsjes gingen grif van de hand. Ook hebben we ongeveer 250 boekjes “weet jij het al?” van Rindert Kromhout en Jan Jutte uitgedeeld aan ouders met kleine kinderen en grootouders met kleinkinderen. Dit cadeautje werd enorm op prijs gesteld.

Naast het uitdelen van materiaal hebben we veel, heel veel gesprekken met mensen gehad over de aankomende verkiezingen. Veel meer dan anders wanneer we op een markt of het Raadhuisplein staan. We werden gevraagd naar de standpunten van de SP op specifieke onderwerken zoals vreemdelingenbeleid, huren, bezuinigingen of de WSW. Ook hebben we verschillende keren uitleg gegeven waarom de SP niet bij de vorige regering in de coalitie zat. Diverse mensen vonden onze standpunten en argumenten zo overtuigend dat zij nu geen zwevende stemmer meer zijn, maar op de SP zullen stemmen.

Een van de bezoekers van onze stand doneerde zomaar een aantal euro´s omdat we volgens hem een kop koffie verdienden.

Van de andere partijen hebben we alleen de VVD en D66 heel kort gesignaleerd. Er stonden een paar marktkramen opgebouwd. Ze bleven leeg en zonder gebruikt te zijn werden ze later in de middag weer opgeruimd.

In wisselende samenstellingen hebben we met 7 mensen deze stand deze dag bemand. Dit onder een stralende zon met temperaturen die in de middag flink opliepen.