Vervolg enquête over verkeersveiligheid Achter den Winkel

11 februari 2010

Vervolg enquête over verkeersveiligheid Achter den Winkel

Afgelopen maandag werd de volgende stap gezet op weg naar een verbetering van de verkeerssituatie bij Achter den Winkel. Er is een bijeenkomst geweest met vertegenwoordigers van diverse belanghebbende partijen in Zorgcentrum Dr. Calshof. Eind januari heeft de bewonerscommissie Altitudo, zoals ook op deze site te lezen is, een enquête over de verkeersveiligheid in hun buurt gehouden. De SP heeft hun daarbij ondersteund. Omdat de enquête duidelijkheid gaf over de mening van de overige wijkbewoners werd het zaak de koppen bijelkaar te steken.

Vertegenwoordigd waren, behalve de bewonerscommissie en de SP, afvaardigingen van appartementencomplexen Beuk en Berk, Basisschool Gravenrode, Verkeersouders van de school, Veilig Verkeer Nederland en de gemeente Landgraaf als toehoorder. Met een gezelschap van ongeveer 20 mensen is de situatie besproken. Zorgen over de verkeerssituatie waren er bij alle aanwezigen en zij waren er dan ook van overtuigd dat er snel wat moest gebeuren.

De oplossing die de bewonerscommissie heeft aangedragen, een tweede toegangsweg bij de Einsteinstraat, werd door de aanwezigen als zeer wenselijk genoemd. Dit bleek ook al uit de enquête, waar 88% van de reacties dit aangaf. De aanwezigen partijen hebben besloten samen op te trekken in de richting van zowel de gemeente als Hestia (eigenaar bouwgrond) om de wensen extra draagvlak te geven en een duidelijk signaal af te geven.

Dank gaat uit in de richting van Zorgcentrum Dr. Calshof voor het gratis gebruik van de vergaderruimte en de koffie en thee.