Campagne in Winkelcentrum Op de Kamp

20 februari 2010

Campagne in Winkelcentrum Op de Kamp

Vandaag was de SP met een grote afvaardiging aanwezig in Winkelcentrum Op de Kamp. Je kon merken dat de gemeenteraadsverkiezingen eraan komen, want naast de SP waren ook het CDA, de GBBL en de Pvda-jongeren aanwezig. Waar de afgelopen 4 jaar alleen de SP iedere maand aanwezig was, laten de andere partijen zich zo vlak voor de verkiezingen ook zien. Niettemin was het een geslaagde campagnedag. Belangrijkste onderwerp van gesprek? De zoveelste val van een kabinet Balkenende.

De tomaatflyers, kleurplaten voor de kinderen (met dank aan Petroesjka Sterk) en schalen met gezonde hapjes werden veel uitgedeeld in het overdekte winkelcentrum. Aan de reacties van de mensen was duidelijk te merken dat de gebeurtenissen van de afgelopen nacht in Den Haag als een opluchting werd ervaren. Mensen vinden dat het kabinet CDA, PvdA en Christenunie er een potje van hebben gemaakt. Onderling geruzie en wantrouwen tussen de regeringspartijen maakte dat er van het besturen van het land de afgelopen maanden niet veel terechtgekomen is. Hierbij speelden de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen een belangrijke rol. Veel mensen spraken de hoop uit dat de gemeenteraadsverkiezingen over lokale problemen zouden moeten gaan, en niet worden overschaduwd door landelijke politici.

Omdat de SP normaal iedere laatste zaterdag van de maand aanwezig is in dit winkelcentrum, kwamen we veel bekenden tegen. Zo ook een politieagent die zijn boodschappen kwam doen. Al diverse keren hebben wij met hem een discussie gehad over de wijze waarop de politieagenten hun werk moeten doen. Onlangs heeft de SP een groot onderzoek gedaan onder een derde van alle nederlandse politieagenten. Hieruit bleek duidelijk dat er een te hoge werkdruk was voor de politie. De agent was bekend met dit onderzoek en was duidelijk tevreden over de wijze waarop de SP dit heeft aangepakt. Wij konden hem vertellen dat bezuinigingen op de politie wat ons betreft niet aan de orde zijn. De werkdruk moet omlaag en agenten moeten meer de buurten in, in plaats van op kantoor. Gesprekken als deze werden de hele dag gevoerd, ook over de zorg, het onderwijs, de verhoging van de AOW-leeftijd.

Volgende week vrijdag zal de SP weer van de partij zijn op de weekmarkten van Schaesberg en Waubach. Maar natuurlijk ook de volgende week zaterdag weer in Op de Kamp. Maar wat de SP zo uniek maakt is dat we op de zaterdag 6 maart, na de verkiezingen, ook in Op de Kamp zullen zijn. Stem daarom 3 maart op de partij waar je op 4 maart ook nog wat aan hebt!