We gaan door richting 250.000 handtekeningen

28 november 2009

We gaan door richting 250.000 handtekeningen

De actie 65blijft65 gaat door. In Rotterdam, Assen, Eindhoven en Deventer hebben veleden week tienduizenden mensen gedemonstreerd tegen de kabinetsplannen om de AOW-leeftijd te verhogen. Onder hen alle SP-Kamerleden en veel andere SP-ers. In Landgraaf gaan we ook door tot krankzinnige plan van tafel is. Het was vanmiddag ondanks de kou hartverwarmend hoeveel mensen na amper aangesproken te zijn hun handtekening zetten. Nauwelijks iemand die nog uitleg nodig heeft. En alweer heeft zich iemand per direct aangemeld als nieuw lid van de SP.

De temperatuur was zo rond de 7 graden. Er stond een harde wind en zo nu en dan was er een spatje regen. De eerste vijf kandidaten op onze verkiezingslijst waren niet te weerhouden om op en bij het raadhuisplein handtekeningen voor deze actie op te halen.

In ongeveer 2,5 uur hadden we zes volledige lijsten (21 handtekeningen per lijst) en vier gedeeltelijk ingevulde lijsten. Het gaat echter niet alleen om handtekeningen op te halen, ook het gesprek aangaan met inwoners is van belang. Hier nemen we ons de tijd voor. Niks grote afstand politiek en burger.

Voor diegene die nog vragen zou hebben over waarom wij als SP doorgaan met deze actie, verwijzen we naar onderstaande link.