Woensdag grote manifestatie in Heerlen

6 oktober 2009

Woensdag grote manifestatie in Heerlen

Na Jan Marijnissen komt inmiddels ook de vice-voorzitter van Abvakabo naar de Manifestatie van 7 oktober in Heerlen. Van 12 tot 13 uur voeren Parkstad’ers actie voor behoud van de AOW op het raadhuisplein.

Minister Bos vindt het te vroeg, maar minstens een miljoen mensen zijn bereid in actie te komen tegen de verhoging van de AOW-leeftijd.

Dat blijkt uit onderzoek van TNS NIPO in opdracht van RTL Nieuws. De meeste Nederlanders willen op hun 65ste stoppen en niet nog eens twee jaar doorwerken. En veel mensen gaan daar graag voor de straat op: 38% zegt bereid te zijn zelf actie te voeren. Veel mensen weten zelfs al zeker dat ze gaan protesteren.

Nu het vakbonden en werkgevers in de SER niet is gelukt samen met een alternatief te komen, gaan de bonden actie voeren. En veel mensen vinden dat terecht: 68% begrijpt de acties.
Uit het onderzoek blijkt verder dat de steun voor de verhoging van de AOW-leeftijd daalt. Nog maar 39%van de Nederlanders vindt dat we niet ontkomen aan langer doorwerken. Vorige maand was er meer begrip, volgens onderzoeken van RTL Nieuws en minister Donner