Trots op Landgraaf, Pinkpop Classic

16 augustus 2009

Trots op Landgraaf, Pinkpop Classic

affice Pinkpop Classic

Gisteren was het tijdens de derde editie van Pinkpop Classic het net als bij de vorige edities genieten. De weergoden waren gunstig gezind en de sfeer vriendelijk. SP prominent Tiny Kox, fractievoorzitter in de Eerste Kamer, heeft samen met zijn vrouw ook genoten van een dagje Pinkpop Classic in Landgraaf. “Geweldige sfeer, prima organisatie en vreemd dat dit bijzondere evenement landelijk nauwelijks bekend is”.

Ondanks dat de Jansse Bagge Band (met Gé Reinders) het openingsact was waren we het erover eens dat we van hun muziek en show toch wel het meest genoten hebben.

Verder traden op Claw Boys Claw (1986 en 1993 op Pinkpop), The Stranglers (1985), Living Colour (1991 en 1993), Heather Nova (1995, 1999 en 2002), Sinéad O'Connor (in 1988 en 1995) en als laatste Simple Minds (1983)

De Pinkpoporganisatie is er weer in geslaagd een wereldprogramma naar Landgraaf te halen. We mogen wat ons betreft hier trots op zijn. Om 22.00uur zagen de festivalgangers al toetje op de puding ook nog eens een prachtige meteoor met een groenachtige kop, gevolgd door een oranje staart, van links naar rechts boven het podium gaan.

Fotoimpressie.