Partijraad

20 juni 2009

Partijraad

Na enige vertraging vanuit Kerkrade (NS is in Heerlen kennelijke niet bereid 2 minuten te wachten op de trein van Veolia) kwamen we bijna een half uur te laat bij de Partijraad. Naast een toespraak van emeritus hoogleraar humane genetica, arts en onderzoeker Hans Galjaard over ‘Darwin, diversiteit en democratie’ hebben we uiteraard gediscussieerd over uitslag van de Europese verkiezingen en de campagne. Vooral de campagne werd kritisch bezien. De jaarrekening 2008 werd goedgekeurd maar het verslag van de controle commissie is geagendeerd voor de volgende vergadering. Agnes Kant (zie foto) had een inspirerende toespraak over de laatste maanden, maar bijzonder over de zaken waarmee we de komende maanden bezig zullen zijn. De kern hiervan was:

"Het gaat om de vraag wie de beste voorstellen heeft. Wie de belangen van de mensen niet verloochend. En wie zich dag-in-dag-uit de bondgenoot van gewone mensen heeft getoond. Dat zijn wij, de SP!" aldus SP-fractievoorzitter Agnes Kant