Sinterklaas is nog in het land.

5 mei 2009

Sinterklaas is nog in het land.

Vandaag een aardig kopje op www.L1.nl:
"Het CDA in het Limburgs Parlement wil zijn sociale gezicht de komende tijd versterken, want dat schiet er volgens fractievoorzitter Geert Frische te vaak bij in. 'Het lijkt of we alleen met economie en infrastructuur bezig zijn', zegt Frische. Het CDA komt daarom met initiatieven om extra geld uit te trekken voor verenigingen en vrijwilligersorganisaties."

Nu is het zo dat ik de heer Frische uiteraard op zijn woord geloof. maar de liefde van het CDA voor verenigingen gaat de laatste tijd toch wel heel vreemde kanten op.

CDA-gedeputeerde Herman Vrehen krijgt een integriteitsonderzoek aan zijn broek, omdat hij lid is van twee verenigingen die profiteerden van de illegale giften die CDA-wethouder Peter Pustjens van de gemeente Echt-Susteren zonder toestemming van de gemeenteraad verdeelde.

Commissaris van de Koningin Frissen (CDA) krijgt een onderzoek aan de broek vanwege zijn rol bij het toezeggen van tussen de 6 en 8 miljoen bij een fusie van Fortuna Sittard en Roda JC.

Gedeputeerde Driessen (CDA) komt deze dagen in een kwaad daglicht omdat hij 25 miljoen wilde toezeggingen aan VVV als die hun nieuwe stadium willen bouwen op het Floriadeterrein. Wethouder Ramon Testroode (PvdA) maakt zelfs een vergelijking met Berlusconi.

Ik denk dat we het sociale gezicht van het CDA naar verenigingen meer dan genoeg gezien hebben.

Met sociaal wordt vaak bedoeld het hebben van gevoel voor de noden van de samenleving. Dat is geachte heer Frische meer dan verenigingen en vrijwilligersorganisaties. Denk ook eens aan armoedebeleid, reintegratie, bereikbaar en ieder toegankelijke gezondheidszorg, bereikbaar en voor iedereen toegankelijk onderwijs, betaalbaar wonen in een goede woning, weg met de versoepeing van het ontslagrecht, basisvoorzieningen die betaalbaar zijn, etc. etc. Allemaal zaken waar het CDA het de laatste jaren heeft laten liggen en zelfs afbraak heeft gepleegd.