Rouenhof. Uw mening graag

21 mei 2009

Rouenhof. Uw mening graag

De meerderheid van de gemeenteraad heeft ingestemd voor het sluiten van een intentieovereenkomst met Waterworld B.V. om een zwemparadijs en een vakantiepark te bouwen. Een definitief besluit moet echter nog genomen worden. Wat vind u dat er met het gebied de Rouenhof moet gebeuren? Wij willen dit graag van u horen.

Daarom staat de SP met haar caravan op zaterdag 23 mei van 9.00 tot 17.00 uur op de parkeerplaats van de Rouenhof tegenover het gebouw van Enexis/Essent.

Op 19 augustus 2008 kreeg de gemeenteraad van Landgraaf voor de eerste keer de uitslag van de ideeënwedstrijd voor de invulling voor het gebied van de Rouenhof voorgelegd. Dit was via een zogenaamde raadsinformatieavond. De raad kreeg enkel het project te zien van de winnaar. Een project ingediend door Vado Proporties Maastricht, Bureau Wijnen uit Deventer en de architect die ook het centrumplan Schaesberg tekende. Het plan is goed voor een investering van ongeveer 30 miljoen.

De meerderheid van de gemeenteraad van Landgraaf heeft op 5 februari ingestemd voor het sluiten van een intentieovereenkomst met Waterworld B.V. om een zwemparadijs en een vakantiepark te bouwen. De gemeenteraad heeft met 19 tegen 6 stemmen besloten dat het college de intentieverklaring mag ondertekenen. De ‘nee’ stemmen waren van SP, GroenLinks en drie leden van de PvdA. Een definitief besluit moet echter nog genomen worden.

In het verhaal dat voorligt zien we de belangen van de omwonenden onvoldoende terugkomen. Dit voelt niet goed. Wat vinden de omwonenden dat er met het gebied de Rouenhof moet gebeuren? Wij willen dit graag van hen horen.