Rouenhof……. Uw mening !

23 mei 2009

Rouenhof……. Uw mening !

Vandaag stonden we met onze bekende SP caravan op de parkeerplaats van uitloopgebied Rouenhof. Het gebied waar een waterparadijs en waar 167 vakantiewoningen eventueel gepland staan. We vroegen de bezoekers van het gebied hun mening over de toekomst van dit gebied op een flap-over op te schrijven.
Met zes leden hebben we in tourbeurt van 09.00 tot 17.00uur meningen verzameld van gebruikers van het gebied, de omwonenden. Anders dan bij handtekeningen acties waren er nu veel en lange gesprekken.

We hadden deze actie vooraf in de wijk aangekondigd. Dit was waarschijnlijk de reden dat we naast de gebruikers van het uitloopgebied, ook bezoek kregen van twee verschillende belangencomités uit de wijk het Klinkerkwartier. Ook diverse wijkbewoners kwamen hun mening over de toekomst van dit gebied geven.

Om 09.00uur openden we de stand. Om 12.30 uur stonden we voor de eerste keer vijf minuten zonder bezoekers. In de loop van de middag was het minder druk dan de ochtend maar vrijwel continu waren er mensen aanwezig om hun opmerkingen op te schrijven en met ons in gesprek te gaan. De behoefte van mensen aan informatie was groot. Er is op dit vlak nog veel te doen.

Onderstaand de meningen die op onze flap-over staan. We gaan deze meningen, visies, opmerkingen etc aan de gemeenteraad en het college aanbieden op het moment dat er besluitvorming over dit gebied genomen gaat worden, waarschijnlijk dit najaar.

Moet blijven

Uitloopgebied behouden

Laatste stukje groen ?

Een mooi toegankelijk stukje groen moet verdwijnen???
Verkeers- en lawaaioverlast voor de wijk (klinkerkwartier) !
Hoezo werkplaatsen, net als Mondo Verde?
Wat gebeurt met Pinkpop. Mensen in vakantiehuizen hebben geen zin in 60.000 bezoekers. Wat gebeurt met de huizen en Waterworld als het tegenzit?
Is er gekeken of er beschermde dieren/planten op het terrein aanwezig zijn
Verenigingen maken gebruik van de locatie (verkenners)

Laten zoals het is, hier zitten vosjes, een hert, hazen, roofvogels, reigers en nog veel meer. De buurt wordt hier nier beter van. Behouden van schitterend natuurgebied. Hebben inwoners van Landgraaf helemaal geen recht meer op groen. Er is al genoeg verpest!!!
Houden wat er is, mooi natuurgebied!

Zo laten als het is !!!!
Waar blijft onze natuur?

Het gebied zo laten zoals het is, moeten steeds meer natuur inleveren.
Steeds minder voor de mensen. Misschien is er nog bouwplaats over tegenover het huis van de wethouder. 60% van de bewoners is tegen telt dat dan niet meer mee!
We hebben al genoeg overlast van Rohan: geweldige Tiroler muziek op de zondagmiddag!! Verplicht mee te luisteren! Laat het hier maar groen blijven zoals het is. Waterworld naar industrieterrein of anders in groeve Vossenberg maar niet ten koste van groengebied hier.

Ben het met bovenstaande eens behalve maar Rohan vind ik klasse, vooral Tiroler muziek.

Dit mooie natuurgebied moet behouden blijven voor Landgraaf.
• Geen waterworldparadijs
• geen vakantiehuisjes
• Rust en ontspannen wandelen is belangrijk

Grootse flauwekul, gewoon zo blijven

Andere projecten liggen stil “geen geld”, niet haalbaar! Dit wel ??! Geef geld anders uit en niet aan iets wat burgers niet willen (zie boven.

Afblijven van dit gebied: Andersom. Natuurwaarden versterken in samenhang Eykhagenbos, Strijthagen, Cranewijer en Wormdal Deze kans niet voorbij laten gaan.

Het volgende project wat gewoon niet kan!!
• Te duur; in aanschaf en onderhoud
• Onrendabel; entré zal kosten nooit dekken
• Wat kost het aan energie?
• Hoe zwaar wordt het milieu belast?
• Infrastructuur Landgraaf ongeschikt, overlast voor de wijk “klinkerkwartier” te groot!
• We willen géén project ter eer en glorie van de wethouder. Probeer het maar in Rimburg van de grond te krijgen!!!
• Niet aan ‘ons’ groen komen, we maken er dagelijks gebruik van.
• Dieren als vos, ree, buizerd, korenwof, adder vragen niet om verjaagd te worden.
• Als dit project er komt, is dit voor mij een reden om te gaan verhuizen!
NIET DOEN !!

Ons wordt voorgehouden wat de plussen zijn
EEN groot nadeel onze natuur is weg en kan niet meer terug

Verkwansel dit prachtige stuk natuur niet. Behoud dit voor Landgraaf en zijn bewoners!

Een prachtig natuurgebied. Blijf hier vanaf

Afblijven van natuurgebied, de 30 miljoen besteden aan andere belangrijke werkgelegenheid zoals gezondheidszorg

Beloofd dat dit een natuurgebied zou blijven! Hans Erfkemper waarom spreek je nu niet de waarheid? En laat alles zoals het is!!

AFBLIJVEN !!!

Dit moet blijven !!!!

Auch Hunde brauchen Auslauf, deshalb bezahlen wir auch Steurn. Also: Dit moet blijven !!!!!

Laat dit gebied zoals het nu is !!

Ik zie rood bij het toekomstige bestemmingsplan.
“Bungalowpark Erfkemper” hoeft niet !!!

Zo laten als het is! Zo niet gaan wij verhuizen! Afblijven we hebben al te weinig groen.

Goede balans economie / natuurbehoud.

I do not agree that the green area tot be distroyed and buildings to be rised on it.

Stukje natuur absoluut zo laten !

Geluidsmuur aan de Einsteinstraat c.q. tuintjes aan de Brikkebekker oost

De zoveelste miskleun na Mondo Verde. Wat is er mis met een stukje ongerepte natuur. Laat dhr Erfkemper emigreren. En wat de achtbaan betreft, laat dhr Erfkemper eens op ’n bankje gaan zitten bij Strijthagen en gaan luisteren naar ’t lawaai wat er nu al in Mondo Verde wordt geproduceerd.

Fur die Erhaltung dieses wunderschonen, grunen Natturgebiet.

Wir aus Deutschland kommen gerne hierhin, um die Natur zugeniessen.

Handhaaf het beetje groen dat we nog hebben! En maak een geluidsmuur langs de Einsteinstraat! En let op: er zijn beschermde diersoorten op Rouenhof!

Waarom moet nou werkelijk iedere m2 bebouwd worden? Laat in g…naam toch een mooi stukje groen voor de omwonende bestaan!

Wat groen is moet groen blijven!

Laat ons de laatste stukjes groen.

Wir komen gerne hier her, hier gehoren keine Hauser hin. Schade um die Schone Natur.

Waarom al dat groen weg?! Laat de natuur voor deze ene keer voor wat het is! Het uitzicht op dat lelijke gebouw is al storend genoeg!

‘s Morgens als de zon op komt al eens hier geweest? De avondnevel gezien? Genoten van de bloeiende bloesem en paarde bloemen? Dieren als vossen, herten, hazen buizerds, reigers gezien? Natuur moet je koesteren, je krijgt nooit meer terug wat verpest is. Natuur is goud waard. Zelfs kleine kinderen zeggen: Kijk oma, wat is het mooi hier! En dan nog het plezier dat alle honden hier hebben.

Wij zouden het heel vervelend vinden als wij hier niet meer kunnen wandelen. Een zeldzame plek als deze moet behouden blijven het ‘groene parkstad’ moet groen blijven. Laat de bewoners ook in hun waarde want wij moeten hier wonen en de toeristen hebben al genoeg te genieten in Limburg!! Groetjes Arna en Claudia + Henk en Kees

Wij zijn hier komen wonen omdat het zo heerlijk rustig is. Wandelen, hardlopen; het zou zonde zijn als dit niet meer in de vrije natuur hier zou kunnen.
Tegenwoordig is het zeldzaam om nog ergens zo’n mooie natuur te vinden, laten we hier samen zuinig op zijn en het laten voor wat het is.

Waar gaan we wandelen in een vrij gebied? Met de hond, die hier vrijheid geniet en wij wandelen in een oase van rust/natuur in alle seizoenen. Heeft charme in de lente zomer herfst winter. Vogels die zeldzaam zijn, zonde van een stukje natuur welk we moeten verliezen.