Essent blijft publiek bezit

24 april 2009

Essent blijft publiek bezit

De afdeling Landgraaf is bijzonder blij met het besluit van de Provinciale Staten van Noord-Brabant om de aandelen Essent niet te verkopen. Wat niet gelukt is in Landgraaf en Provinciale Staten in Limburg is nu wél gelukt in Noord-Brabant. Met meer dan 30% van de aandelen die de Brabanders bezitten is de verkoop bijna 100% zeker van de baan.

var so = new SWFObject('https://sp.nl/media/flash_media_player/mediaplayer.swf','mpl','368','20','8');
so.addParam('allowscriptaccess','always');
so.addParam('allowfullscreen','true');
so.addVariable('height','20');
so.addVariable('width','368');
so.addVariable('file','https://sp.nl/media/studiosp/audio/090423_gefeliciteerd.mp3');
so.addVariable('id','hnb');
so.addVariable('frontcolor','0xFF0000');
so.addVariable('lightcolor','0xFF9999');
so.addVariable('screencolor','0x999999');
so.write('fragment1');

Wij zijn de enige partij die de ideologie van ‘meer markt en minder overheid’ jarenlang heeft bestreden. Een ruime meerderheid van de mensen is het met ons eens. Nederland heeft het gehad met de vermarkting van onderwijs, zorg en nutsvoorzieningen.

Rondom de verkoop van Essent hebben we bewezen dat we dit kunnen overbrengen op de politiek. Honderden SP-ers hebben zich het vuur uit de sloffen gelopen om protesthandtekeningen op te halen, te protesteren bij gemeente- en provinciehuizen en openbare debatten te organiseren. Onze actie heeft ertoe geleid dat de druk in Brabant te groot werd en enkele statenleden van PvdA en VVD zijn tot inkeer zijn gekomen “

Toen wij in januari met onze actie begonnen, verklaarde iedereen ons voor gek. Volgens de politiek was onze actie een ‘achterhoedegevecht’ en in de media werd gesuggereerd dat de verkoop een gelopen race was.

Door de grote inzet van onze actieve leden en volksvertegenwoordigers hebben wij het verschil gemaakt.

De bezoekers op onze site waren heel duidelijk over het al dan niet van de hand doen van Essent:

Essent verkopen aan RWE?

pakken die poen 9 %