MEGA kermis in Landgraaf ?

30 maart 2009

MEGA kermis in Landgraaf ?

Met deze kop kwam het LD op de voorpagina van de regio-editie. Het initiatief hiertoe is genomen door de SP fractie die al vele maanden achter de schermen bezig is dit punt uit haar verkiezingsprogramma van 2006 te realiseren. De SP fractie heeft hierover gesprekken gevoerd met de familie Rohan en verschillende exploitanten. Nadat de haalbaarheid en opzet die we in gedachten hebben getoetst was en er een geschikte periode gevonden werd, hebben wij dit plan met de wethouders Erfkemper en Janssen besproken. Zij waren enthousiast. Een concept voor het logo van dit evenement is klaar. Vervolgens zijn de ondernemers Van den Honing en Jan Smeets bij deze plannen betrokken.

De gedachte van de SP om een dergelijk grootschalig evenement in Landgraaf te realiseren is dat het past in de strategie om Landgraaf toeristisch een meerwaarde te geven. Uiteraard willen we als SP wel dat het attracties zijn die ook voor de gewone burger bereikbaar en betaalbaar zijn.

De timing waarmee we als SP met dit plan komen, is zorgvuldig gekozen. De vergunning voor Megaland moet namelijk binnenkort aangepast worden. Met de bestaande vergunning is een evenement als een megakermis niet mogelijk.

De 10 daagse kermis moet wat ons betreft enerzijds attracties bieden die zijn weerga in de Euregio niet kent. Hiermee moet een groot publiek aangesproken worden aan beide zijden van de grens. Naast deze super attracties moet er ook plek zijn voor een zogenaamde nostalgische kermis. Ook zijn er gedachten over het optreden van artiesten.

wordt vervolgd.