Waterworld Rouenhof

21 augustus 2008

Waterworld Rouenhof

logo Waterworld
Op 19 augustus kreeg de gemeenteraad voor de eerste keer de uitslag van de ideeënwedstrijd voor de invulling voor het gebied van de Rouenhof voorgelegd. Dit was via een zogenaamde raadsinformatieavond. We kregen enkel het project te zien van de winnaar. Een project ingediend door Vado Proporties Maastricht, Bureau Wijnen uit Deventer en de architect die ook het centrumplan Schaesberg tekende. Het plan is goed voor een investering van ongeveer 30 miljoen.

In juni van dit jaar was er op deze website een pol met de stelling: “Rouenhof moet openbaar groen blijven”. Hierop antwoordde 97% met “ja”, 0% met “nee” en 3% met “boeit niet”. Met het voorgestelde plan blijft de Rouenhof in ieder geval openbaar.

plan bebouwing Waterworld

Het plan van Waterworld zal inhoudelijk nog behandeld worden in de desbetreffende gemeentelijke commissies en uiteindelijk in de gemeenteraad. Er zal dus nog heel wat over gesproken worden.

Voor de SP fractie, nu we het plan te zien hebben gekregen, reden om alle voors en tegens, maar ook de onduidelijkheden die er nog zijn, op een rijtje te zetten. We zijn hier druk mee bezig. Wordt vervolgd.