Ledevergadering 2007

17 april 2007

Ledevergadering 2007

Beste SP-er,

Op 30-03-2007 werd onze jaarlijkse ledenvergadering gehouden bij café “An ’t Gengske” in Waubach. Te gast bij ons waren dit keer Tweede Kamerlid Paul Lempens en Thijs Coppus, fractievoorzitter van afdeling Horst aan de Maas en nieuwbakken lid van Provinciale Staten. Beiden zijn overigens ook van het landelijke scholingsteam van de SP. De opkomst was niet zo groot als gehoopt, maar toch willen wij alle aanwezigen bedanken voor hun komst en voor hun deelname aan de discussie over de diverse onderwerpen!

Deze avond kwamen vanuit een aantal leden, enkele onduidelijkheden naar voren over de gang van zaken binnen het bestuur. Binnen het bestuur was er sprake van aftreden van verschillende bestuursleden vanwege persoonlijke gronden. Dit ging natuurlijk niet onopgemerkt aan de afdeling voorbij. Er werd in de tussentijd ook gezocht naar geschikte vervangers om dit probleem op te vangen en de afdeling ver-der te laten functioneren. Er was sprake van ontevredenheid, onder andere met betrekking tot de behaalde doelen. Ben Rewinkel gaf een verslag over de zaken die in de gemeenteraad en in Landgraaf bereikt zijn in de afgelopen periode. Hierbij gaf hij aan dat de SP is in Landgraaf toch zeker niet onopgemerkt is gebleven.

Vervolgens trad het zittende bestuur af. Iedereen stelde zich herkiesbaar, op Thea Evers, de organisatiesecretaris na. Zij kreeg van het bestuur een presentje aangeboden en werd bedankt voor de werkzaamheden die zij voor de afdeling verricht had. Het nieuwe bestuur werd kort voorgesteld en door de leden goedgekeurd. De nieuwe voorzitter, Rinus Fransen werd na een stemming gekozen. Thea Evers werd opgevolgd door Dionne Crott-Doenen als organisatiesecretaris. Het bestuur bestaat verder uit Jo Erens, Jeanny Berg, Ingrid Wanders, Ben Rewinkel en Marc van Caldenberg.

Na de installatie van het nieuwe bestuur kreeg Paul Lempens het woord, om het beleidsplan aan de leden voor te stellen, dat onze afdeling wil gaan gebruiken om meer structuur aan te brengen in de activiteiten voor de komende periode. De menswaardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit stonden centraal bij zijn toespraak. Aan de leden werd kenbaar gemaakt, dat het beleidsplan ter inzage zou liggen op het kantoor van de SP en per email verstuurd zou worden naar de leden.

Deze vergadering was voor onze afdeling een mijlpaal. Een vergadering waarvan geleerd is. Om toekomstige betrokkenheid van de leden te verbeteren werden ons door het scholingsteam na de vergadering een paar nuttige tips gegeven, waar wij zeker mee aan de
slag zullen gaan! Samen kunnen we het verschil maken!