Comité oud-mijnwerkers Limburg in actie!

8 april 2007

Comité oud-mijnwerkers Limburg in actie!

Zaterdag 7 april stond een delegatie van het afdelingsbestuur samen met dhr. Bonnie (oud mijnwerker) op het raadhuisplein om handtekeningen te verzamelen om het AZL te motiveren tot:

* Een eenmalige uitkering aan de oud-mijnwerkers of hun weduwen en
* een financiële investering in het ‘Nederlands Mijnmuseum in oprichting’ dat
oud-mijnwerkers in willen richten in de Schachtgebouwen van de ON I.

Beide maatregelen zouden getuigen van groot respect voor de beroepsgroep, waaraan het AZL haar bestaansrecht verleende.

Klik hier voor meer info!

Recentelijk werd duidelijk dat AZL, beheerder van de mijnwerkerspensioenen, voor maar liefst 65 miljoen euro overgenomen wordt door ING. De mijnwerkers stonden aan de wieg van het tegenwoordige miljoenenbedrijf. De Landgraafse SP steunt het actie-comité oud Mijnwerkers Limburg, dat bestaat uit oud mijnwerkers en sympathisanten uit de hele provincie, bij het rechtdoen aan de oorsprong van AZL.

Het was hartverwarmend om te ervaren op hoeveel steun de koempels onder de Landgraafse bevolking konden rekenen. Binnen een paar uur waren er al bijna 600 handtekeningen geplaatst. Bij tijd en wijle stonden de mensen zelfs in de rij om een handtekening te kunnen zetten.
De actie was een groot succes!

( Foto's komen later online )