SP STEMMERS BEDANKT !!!

13 maart 2007

SP STEMMERS BEDANKT !!!

Het was alweer de derde keer verkiezingen binnen een jaar. Het heeft van de mensen die meegeholpen hebben om campagne te voeren veel gevraagd om alweer paraat te staan. Maar het is de inspanningen waard gebleken. Haalde de SP in Landgraaf in 2003 nog 9,14% van de stemmen, nu was dat 27,14%. Van de 4e partij in Landgraaf naar de 2e, op zeer grote afstand van de PvdA (18.36%) en VVD (11,31%).

Onze Landgraafse kandidaat Ben Rewinkel haalde in onze gemeente 961 voorkeurstemmen (in heel Limburg 1254). Dit is opmerkelijk. Zeker als je bedenkt dat hij als nummer 15 op de SP lijst in Landgraaf meer voorkeurstemmen behaalde dan de lijsttrekkers van PvdA en VVD.

In Landgraaf zijn 24 stembureaus. Het laagste percentage SP stemmers was op het stembureau van Heereveld met 22,09% van de stemmen. Da’s nog steeds meer dan 1 op de 5 mensen die op de SP stemden. Het hoogste percentage SP stemmers was in het stemlokaal van de Oefenbunker : 41,91 %.

De uitslag van deze verkiezingen betekende een ver-drie-voudiging van het aantal zetels in provinciale staten. Ook in Landgraaf is er bijna drie maal zoveel op de SP gestemd als vier jaar geleden.

Beste folderaars, beste actieve campagnevoerders, Landgraaf is met deze uitslag de 2e gemeente van Limburg met SP stemmers geworden en zelfs landelijk op de 5e plaats gekomen. Het is duidelijk. Het is niet onopgemerkt gebleven.

Ondanks het hoge aantal voorkeurstemmen heb ik het zelf niet gehaald om de kiesdrempel te halen. Toch is het hoge aantal voorkeurstemmen ook niet onopgemerkt gebleven. Ik dank oprecht voor het vertrouwen.

Ben Rewinkel.