Fietstocht afgelast

18 februari 2006

Fietstocht afgelast

De fietstocht op zaterdag 18-02-06 is vanwege weersomstandigheden niet doorgegaan. Slechts drie moedige fietsers trotseerden de barre omstandigheden.

De regionale omroep, Landgraaf Actueel en het Zondagsnieuws hebben ons persbericht gepubliceerd. Helaas is de fietstocht zaterdag ten behoeve van de Voedselbank vanwege de weersomstandigheden niet doorgegaan.
Om 11.00uur belde Jan de Wit me nog of het een “go or non-go” was. Op dat moment gaf de regenradar nog enige hoop.
Om 11.30uur kwam er zowaar grote vlokken met natte sneeuw uit de lucht vallen. Het mag dan duidelijk zijn dat je dan niet meer veel fietsers op het zadel krijgt. Even na twaalven kon toch nog door Jan de Wit een startschot gelost worden. Er waren namelijk drie winterharde Groenlinksers gekomen. Compliment dame en heren!!

We hebben besloten om voor deze drie fietsers géén drie infostands met diverse mensen zo'n anderhalf uur te laten blauwbekken. Ik wil de medewerkers van Stichting Behoud Mijnsteenberg, Stop AWACS en ORA bedanken voor hun medewerking.

De tomatensoep die bedoeld was voor de finishers. Aangezien die er te weinig waren trap plan B in werking en hebben we de soep in het centrum uitgedeeld met daarbij de vraag voor een donatie voor de Voedselbank.
foto fietstocht

Foto van GroenLinks, Jo Linssen