Jufferweg

28 november 2008

Kosten voor geflopt plan Jufferweg

In de commissievergadering grondzaken werd het plan om de paters Redemptoris Mater een klooster te laten bouwen in het buitengebied aan de Jufferweg afgeschoten. Jeanny Berg (SP) vroeg direct wat dit plan de gemeente Landgraaf gekost heeft, dit terwijl de wethouder makkelijk vooraf had kunnen inschatten dat dit plan politiek een moeilijk haalbare zaak zou zijn. We hebben het antwoord op deze vraag gekregen…..… of toch niet?

28 augustus 2008

SP heet “Redemptoris Mater” welkom, maar niet in beschermd natuurgebied (vervolg/slot?).

De vertegenwoordigers van het seminarie Redemptoris Mater” lieten gisteren tijdens de commissievergadering Grondzaken een imponerende presentatie zien van hun plannen voor een seminarie aan de Jufferweg. Ondanks dat het onderwerp enkel als presentatie en uitdrukkelijk niet als raadsvoorstel op de agenda stond werd aan het slot van een bijna twee uur durende discussie toch afgerond met een soort stemverklaring. Voor de commissieleden die dat nog niet konden of wilden wordt over twee weken een telefonisch rondje bij de fractievoorzitters gehouden.

22 augustus 2008

SP heet “Redemptoris Mater” welkom, maar niet in beschermd natuurgebied.

buitengebied JufferwegVanochtend bij het openslaan van het regio nieuws van het Limburgs Dagblad staat te lezen dat in het natuurgebied aan de Jufferweg absoluut niet gebouwd mag worden terwijl het college toch ‘ja’ zegt tegen het voorstel om daar een seminarie te bouwen. Dit staat er in twee zinnen. Meer tegenspraak kun je je in zo’n korte aanhef bijna niet bedenken.