Provinciale Statenverkiezingen 2015

1 november 2014

Provinciale Statenverkiezingen 2015

Op het regiocongres vandaag van de Limburgse SP-afdelingen is Daan Prevoo gekozen tot SP-lijsttrekker voor de verkiezingen Provinciale Staten in maart 2015. De juiste man op de juiste plek.

Veel succes!

Op de lijst staan 50 personen. De top tien ziet er als volgt uit:  Marleen van Rijnsbergen (Sittard-Geleen), Angelique Weingarten (Venlo), Bianca Evers (Roermond), Peter Visser (Valkenburg), Bram Schaminée (Roermond), Edwin Bus (Heerlen), Math Voncken (Amstenrade), Huub Quaedflieg (Kerkrade) en Yolanda Claessens (Heerlen)

De SP-Landgraaf is ook aanwezig op die kandidatenlijst. Marc van Caldenberg, Irma Koopman en Ben Rewinkel zijn ook gekozen op de kandidatenlijst van de SP-Limburg. We zijn er maar wat trots op dat er maar liefst 3 mensen uit Landgraaf op de SP-lijst staan.
 We haalden tevens een boel voorstellen binnen waarmee het verkiezingsprogramma SP-Limburg nu bijna compleet is en waarmee we straks naar de kiezer kunnen. Binnenkort wordt de definitieve opzet voor het programma vastgesteld.

Tijdens de bijeenkomst vandaag was ook aandacht voor de demonstratie Red de zorg op de 8e (zie https://sp.nl/doe-mee/2014/zorgdemonstratie ). Enkele actievoerders werden in het zonnetje gezet door SP-Tweede Kamerlid Harry van Bommel die zelf ook te gast was.
Al zijn de verkiezingen voor Provinciale Staten pas in maart 2015, een goed begin en een gedegen voorbereiding zijn het halve werk.

Provincie ver van je bed?

Bedenk wel, de nieuwe Provinciale Statenleden kiezen in mei 2015 tevens de leden voor de Eerste Kamer. Een goed resultaat bij de verkiezingen betekent dus een andere samenstelling in deEerste Kamer waarbij het kabinet en haar gedoogpartners (VVD, PvdA, D66, CU, SGP) mogelijk geen meerderheid meer heeft, wat het einde zal zijn van dit kabinet-Rutte2. Dus een goede uitslag in maart zou zo maar de val van dit verschrikkelijke kabinet kunnen inleiden. Heb je nog meer motivatie nodig om te gaan stemmen in maart?