Wachten op executie, het teken van de beul.

26 juli 2008

Wachten op executie, het teken van de beul.

teken van de beul
Was er eerder nog hoop bij de omwonenden van het Moltbos nadat de rechter eerder stelde “dat het belang van de natuur nu eens boven dat van de economie moest gaan”. Deze hoop werd bij de uitspraak de grond ingeslagen. De bomen mogen gekapt worden voor de aanleg van een ontsluitingsweg naar het voormalige RKONS terrein.

Dinsdagmiddag was de uitspraak van de rechter, donderdag hadden al vele tientallen bomen het teken van de beul gekregen. Twee horizontale strepen. Niks natuur boven economie!

In een krantenartikel in het Limburgs Dagblad van woensdag 24-07 was de ondertitel “Buurt voelt zich verslagen”. Gezien het rappe tempo waarmee de bomen van een stigma voorzien zijn is het naderende einde van een stukje natuur nu ook zichtbaar aanwezig. Het zal de verslagenheid alleen maar doen toenemen.

toegang Moltbos

Op bovenstaande foto is de ingang van het Moltbos te zien vanaf de Kempkensweg.

Tijdens een informatiebijeenkomst in de burgerzaal van het raadhuis beloofde de toenmalige wethouder Wiel Heinrichs (CDA) dat de eikenbomen aan de rechterkant, van waar nu nog het pad loopt, gespaard zouden blijven. Ook deze bomen hebben het teken van de beul. Was dit van Heinrichs een leugentje voor bestwil? Oplichten? Was het boerenbedrog? Was de heer Heinrichs door zijn ambtenaren slecht geinformeerd? Wie het weet mag het zeggen.
Het draagt in ieder geval niet bij aan het vertrouwen in de bestuurders.