SP-caravan on tour

5 juli 2008

SP-caravan on tour

caravan on tour Vandaag stond de SP weer met haar caravan op het Raadhuisplein. Deze maand werd bekend dat Jan Marijnissen vanwege gezondheidsredenen zijn functie als Tweede-Kamerlid neerlegde. Natuurlijk was het terugtreden een van de onderwerpen van gesprek van vanmiddag. Veel mensen gaven aan het jammer te vinden dat Marijnissen is teruggetreden, omdat hij zei waar het op stond en de taal van de gewone man sprak. Tegelijkertijd gaven ze wel aan zijn besluit te begrijpen omdat de gezondheid heel belangrijk is. Ook opvolger Agnes Kant kon op veel goedkeuring en vertrouwen rekenen.

Als het ging om de lokale politiek kwamen er diverse signalen over de nieuwe bestemming van het gebied de Rouenhof, aan de Mensheggerweg tegenover Mondo Verde. Dit gebied bestaat voor een groot deel uit groen en wordt door veel inwoners gebruikt om te gaan wandelen en om van de rust te genieten. De vrees bij diverse mensen was dat in de nabije toekomst dit gebied niet meer toegankelijk zou zijn voor iedereen.

Uiteraard werden er ook informatiefolders uitgedeeld over de SP. Veel mensen in Landgraaf weten inmiddels de SP te vinden. Daarom is wat extra informatie over de SP en haar Landgraafse afdeling vaak welkom. Ook werden tribunes gevraagd voor meer achtergronden over standpunten en acties van de SP. En wat wil je nog meer. Stralend weer en veel belangstelling.