Rouenhof

2 juli 2009

Rouwenhof, en hoe zit het met Brunssheim?

Verleden week dinsdag kopte het Limburgs Dagblad met twee artikelen over het recreatiepark Brunssheim in Brunssum. De ene kop was: “Verbod wonen in Brunssheim” en de andere kop luidde: “Wonen op park moet kunnen”.

23 mei 2009

Rouenhof……. Uw mening !

Vandaag stonden we met onze bekende SP caravan op de parkeerplaats van uitloopgebied Rouenhof. Het gebied waar een waterparadijs en waar 167 vakantiewoningen eventueel gepland staan. We vroegen de bezoekers van het gebied hun mening over de toekomst van dit gebied op een flap-over op te schrijven.
Met zes leden hebben we in tourbeurt van 09.00 tot 17.00uur meningen verzameld van gebruikers van het gebied, de omwonenden. Anders dan bij handtekeningen acties waren er nu veel en lange gesprekken.

21 mei 2009

Rouenhof. Uw mening graag

De meerderheid van de gemeenteraad heeft ingestemd voor het sluiten van een intentieovereenkomst met Waterworld B.V. om een zwemparadijs en een vakantiepark te bouwen. Een definitief besluit moet echter nog genomen worden. Wat vind u dat er met het gebied de Rouenhof moet gebeuren? Wij willen dit graag van u horen.

9 februari 2009

Rouenhof / Waterworld

Behandeling in de commissievergadering op 2 februari en al in de gemeenteraad op 5 februari. Maanden is het college bezig geweest met de voorbereiding om vervolgens de gemeenteraad binnen de korst mogelijke termijn een beslissing te laten nemen. Een beslissing terwijl nog een groot aantal vragen niet beantwoord is. Dat voelt niet goed.

27 november 2008

“Dubben over een zwembad” kopte de krant vandaag.

Een kop die de lading dekt. Een artikel waarbij in het kort aan het woord komen: de beheerder Heton van het huidige zwembad In de Bende, wethouder Harry Leunissen, IVN de oude Landgraaf, Paul Baur van Natuurbehoud Strijdhagen en in een bijschrift ook nog wethouder Erfkemper. Voor wie het nog niet wist, er spelen vele belangen een rol. Wat is het standpunt van de SP?

21 augustus 2008

Waterworld Rouenhof

logo Waterworld
Op 19 augustus kreeg de gemeenteraad voor de eerste keer de uitslag van de ideeënwedstrijd voor de invulling voor het gebied van de Rouenhof voorgelegd. Dit was via een zogenaamde raadsinformatieavond. We kregen enkel het project te zien van de winnaar. Een project ingediend door Vado Proporties Maastricht, Bureau Wijnen uit Deventer en de architect die ook het centrumplan Schaesberg tekende. Het plan is goed voor een investering van ongeveer 30 miljoen.